Saturday, July 26, 2008

Obsession


-dulu-dulu saya cam peliklah en apsallah most of ' muslimah ' mempunyai semangat patriotik negara Palestin lebih tinggi berbanding negara Malaysia sendiri.yelah, senyap2 saya tengok mereka ni ade sticker comel2 lekat kat handphone, sticker kereta lekat kat kereta,keychain,t-shirt2 suma pasal Palestin.Buku toksah ckplah en, berjuta rasenya.Blog2 sisters pon samelah.Paling bes, bendera negara Palestin pon sanggup gantung2 banding negara sendiri.kalah saya yang fanatik dengan Harry Potter or band Linkin Park.So, saya pon tertanya2lah kan? Bukan saya x tahu isu Palestin ni, tahu..tp skit-skit je.Mase tuh saya tahu Palestin + Israel + Yahudi + Zionis = Perang
-Bila benda nie berlaku saya jadi pelik.so saya jadi tertanya-tanya.ade satu kali tuh saya tanya akak senior saya camni..

-"akak, apsal kawan2 akak ni cam obses sangat pasal negara Palestin ni?"
haha.tp saya tak dapat jawapan yang saya nak.so, saya buat bodohlah pasal nie.tptp still masih tertanya gak.sampaikan saya rase cam nak bengang2 kat diowang sume x yah la promote negara Palestin ni merata2.perlu ke? haha.tp itu masa saya jahil lagi.namun saya tetap x puas hati.saya nakkan jawapan.
-sampai satu hari saya ym sorang bro ni.saya kenal dia melalui sorang akak senior saya gak.die cam org kuat gakla dalam satu organisation ni called Karisma sekaligus die cam aktif la dlm isu2 camnih. kot.haha.XP
-again saya tanya soklan yg sama semasa tanya akak senior tu.time tuh, baru saya dapat tahu gambaran kasar isu Palestin ni.Bro nie ckp suruh saya carik buku cerita pasal Palestin ni utk tahu lebih detail.tptp..saya dgn jujurnya ckp camni.
"alamak bro..eda kalu bab bace buku cam ala2 novel ni terutamanya novel melayu, bole jadi bedtime story tau.tp kalu bro bagi komik heh, sure eda bace.haha"
-beberapa hari pastuh saya dapat this dari bro itu..lol.




A hand made comic titled Hebron Massacre.si Goldstien mmg perangai cam cibai.

part ni mmg violence plus evil gila.you dont have to be like an oustanding kartunis to do a good comic.lukis figure org mcm dalam papan tanda tandas pon bole jadi interesting and sampai message.

--bro itu sangat baik hati.he really wanted me to be part of those yg memperjuangkan isu Palestin, he even gave me this.
*hehe.bro! bro! eda baru abis bace semua buku bro tuh semalam.gaga! thats why i wrote this post today.ye..eda tahu lambat sgt habis..eda dah bace mase memula bro bagi, tp cuma beberapa lepas baru bace secara bersungguh2 dan boleh masuk otak.haha.sooryy.*

-mase saya bace buku 20 Persoalan Asas Palestin rase mcm bace buku teks sejarah.heh.Bermula dari soklan 1st, Di manakah Palestin? bole faham lagi tp bila sampai soklan 9, saya dah mula pening kepala tp saya dapat habiskan buku tu.Tapi-tapi tajuk tuh tipu je, bukan 20 soklan, ade 22 soklan.lol.keco.
-Rase cam fakta sgt and banyak no, byk perjanjian.kesanya saya jadi kompius.haha.
-neway,after i read the book, i can say that this is not only isu Palestin semata-mata sahaja, tetapi ia mencangkupi isu perpaduan,ummah,maruah,nasib saudara seislam kita, malah mengenai agama Islam.Sian woo rakyat Palestin nie, ditindas dibumi sendiri.meh saya buat you all sakit hati lagi, die ibarat a stranger halau you all daripada duduk kat rumah you all sendiri.badak tak? dalam hati i was like, eih, kimak gila zionis+yahudi ni.x tahu malu ka? rase cam nak jentik sorang2 dengan kapak pon ade.lol.
-insyallah saya kene buat second round bace baru bebetul paham.Ape-ape pun sbb hadiah bro nilah saya dah dapat jawapan pada soklan saya ini...
"akak, apsal kawan2 akak ni cam obses sangat pasal negara Palestin ni?"




-hasilnya saya pon dah jadi cam salah sorang dari golongan mereka which i called ' muslimah ' dan mula Mencintai Palestin slowwwlyy.Rerakan shud join me.i tell you all letter k!

cheers!

thankz bro! lalalalaaaa~

p/s: nape diowang x buat handband eih? kalu ade saya dah beli and pakai trus.ngee.

=)

2 comments:

Anonymous said...

Wah.. dah habis baca dah..

Mabruk! Tahniah! Congratz!

Welcome to the club! :)

pharie said...

haha.
rase2 cam tahu lah sape bro ni.

thankz to u bro!

eih? ade handband x?
bole bisness kat member.gaga!

XD