Monday, November 3, 2008

Siri mengenali batin saya

ingin tahu cara-cara saya handel stress/marah/mood tak baik/bengang/tertekan/sakit hati dan perkara yang sewaktu dengannya??
mesti seronok kan nak tahu? haha.perasan lebih konon berjuta-juta org nak sgt tahu.tp dah setat nak beritahu takkan nak benti tgh jalan kot kan.contohnya camni.


titik.











































































































































haha.menyirap ke tak?
ok, sambung balik.kat mana tadi? owh, cara saya handel/mengatasi angin tak baik saya yeh?

tgk keadaan gak.

paling simple is saya distract perasaan tuh dengan menyumbatkan telinga saya dengan ear phone sambil pasang lagu kuat2 sambil saya tutup mata saya.eksyen cam dapat feel baiklah konon.meresap-resaplahh en.hahaha.wtf.means, saya mendengar musik ubat panadol bagi penyakit nilah.haha.ini mmg biasa saya amalkan.setakat nie berkesan.

cara lain, saya akan jadi bisu.tak pon org cakap berpatah-patah banyaknya, aku mungkin akan sepatah duua je.barangkali banyak senyum-senyum, sengeh dan senyap.cara ni kurang saya gemar sgt pon sbb die mcm tak hilang sgt penyakit tuh.besides, cara ni cam mmg nampak terserlah kat masyarakat sekeliling saya yang saya tgh angin x baik.lagipun kalau saya buat cara ni, saya letih banyak.normally, cara ni saya buat if saya berhadapan dengan orang/orang ramai or saya berhadapan dengan org yg buat saya angin x baik.so kene lah control, kalau tak silap-silap kene jerit or maki (sorang dah kene) or worst, kene tumbuk dengan saya.bukan penampar ye.saya x main pelempang or penampar-penampar ni.lembiklah.

cara ni plak, jarang saya buat.saya akan buat kalau mcm saya dah x tahan sangat.mungkin paling kritikal kot time tuh.nak tahu? MANDI.yup.saya akan mandi selama yang saya boleh.means, saya akan berendam dalam shower paling lama pon 1/2 jam or sampai saya rasa lega, puas, ok or sampai mata saya naik merah.kengkadang sampai menangis masa tgh shower pon ada.lol.dramatik plak.


ok.dah.
sekian.

nanti sambung siri lain plak.



=)

No comments: