Thursday, December 6, 2007

Pak Cik Rapid KL Emo

acctually this lecture-ing incident happens last week.still, the memory of it is very bright and shine in my brain.i can still remember the driver mumbleling at me and the akward-shame enviroment when every pairs off human eyes roll at me with the
"apehal budak nie buat"
"kesiannye"
"eee..malu gile"
ect.ect. kind of expressions.horror moment.well here goes...

-kua gi tusen gan dzulqarnain on Friday.balik pon sesame since hes driving and im not.biaser aku pegi drive sendiri,tp ayah nak gune kete plak.
-singgah jusco,sbb dzul nak beli sweater kat Giordano which cost him RM8O.pergh.bazir gile.
-pas shopping,ak plak shopping.beli baju baru F.O.S.
-lepak makan kat mekD.sembang2 pasal STPM.dah puas.ciao.
-then balik dzul xleh anta plak.hadoi.sbb die nak gi mane tah.ak pon plak tgh baik.so ak pon ckplah.
"xper dzul.ak boleh balik gan bas.singgit je."
ceh.buat seringgit jadi alasan.
-pastuh dzul gan muke rase guilty tinggal aku anak dara sorang2 katelah cangginih
"farah aku temankan ko sampai stesen key?"

-aku tau dzul nak sedapkan ati aku.
-sesi gentleman plak happens.aku ckp
"xper dzul,susahkan ko je"
dzul balas balik
"xper,ak teman farah"
ak balas balik
"xperla.nanti ko plak yg lambat"
then dzul ckp balik
"x..sekejap je.xnak tinggal ko camni."
then it goes over and over n over again untill i gave up.*saje nak test die*haha.
-tunggulah bas.lepas rase almost satu jam.baru bas sampai.
-naik,byrla pakai mesin Touch n Go.
"teeeeet"
"kad anda x sah"
aik? ak trylagi.
"teeet"
"kad anda x sah"
aih? aneh.pehallah time2 ni x berfungsi kad.padahal ak gune semalam ok.masey ade money dlm tuh.
-check wallet ader x RM1 x jumpe.xder duit pecah.heck!
-pastuh tetibe pak cik tu berkata-kata:

"ko tau tak gune kad ni"
wah.wah.pak cik nie gune kata ganti diri nama kedua 'engkau' kat penumpang.tak mesra pelanggan btol.
-aku pon tanyelah sambil senyum,
"kenapa kad saye dier kate x sah pakcik?saye pakai baru2 nie ok je"

-pak cik bas tuh trus bebel"
"ko salah letak kad.""ko mane boleh letak kad kat mesin tuh cepat-cepat pastuh alih."
aku heran.dari tingkatan 4 aku pakai kad Touch n Go aku mmg letak kad cepat-cepat.pakcik bas bebel lagi
"ko tau mesin ni diset kad diletak.tunggu die bunyik dua kali baru angkat kad tuh"
aku ckp balik kat pakcik bas senyum-senyum
"tapi pakcik selama ni saye pakai teknik letak kad camtuh boleh je"pakcik bas jawab,
"tuh sbb nasib baik je"
lol.nasib baik ape berjuta kali?pak cik bas sambung lagi.
"ko ade lesen kereta tak,ko tahu kan kalu naik kereta pakai kad kene letak kad,tunggu sampai pagar bukak baru lepas kad kan? mane ade main pakai redah je."
eih, ak plak yg salah.aku plak asik senyum sokmo je kat pak cik bas tu sepanjang die menceceh.
-lagi aku senyum-senyum kat pak cik bas tuh lagi galak die berkata2.*xpuas atilah tu sbb x buat aku marah*sorry pakcik saye tgh good mood.baru beli baju baru.haha.
-so jadinya,sume penumpang dah duduk.tinggallah ak gan pak cik bas yg x henti-henti berceramah psl teknik-teknik camne nak guna kad Touch n Go still berdiri dpn pintu bas mcm anak dgn ayah.haha.
-lepas mcm x der point nak ckp.baru berhenti.lol.kalu nk sgt suruh aku turun bas sbb x bayar ckp jelah.aku boleh naek teksila.
-bukan x offer nak byr,dah ok.pak cik bas tuh yg emo tuh.pelik-pelik org tua zaman sekarang.
-lepas die bebel.aku cari tempak duduk sambil sengeh sorang-sorang.and hell yes,SEMUA tonton aku.i cant blame them.they suppose to act like that.
-dah sampai.tekan loceng.ciao
-thank god friday treated me so well that day.kalau x mmg dah kene sepak bas pak cik tu dgn aku.

2 comments:

Anonymous said...

hehe..klaka la bace post nie. lately byk pengalaman eda yg sungguh aneh..huh..

pharie said...

well its a real story.when i think about it, yeah,it is hilarious.tulah.blah la pak cik bas tuh.dah la GEMOKGEMOK! XP

*that pak cik will kill me if he hears this* gagaga! XD